Xerrada pedagògica a l’escola: “L’ASSETJAMENT ESCOLAR. UNA MIRADA RESTAURATIVA A LA COMUNITAT EDUCATIVA”

Benvingudes famílies,

Seguint el cicle de xerrades i tallers familiars organitzats per l’AMPA, en aquesta ocasió tractarem el tema de l’assetjament escolar. L’assetjament escolar és l’exposició continuada dels nens o nenes a danys psicològics o físics per part d’uns tercers, per exemple, durant les hores de classe, al pati, als banys, al menjador o durant les entrades i sortides de l’ centre. Es basen en la diferència de poder entre l’assetjador o assetjadora i l’assetjat o assetjada, i dóna lloc a problemes psicològics que afecten la integritat i autoestima de la persona afectada. Són moltes les conseqüències en el nen o nena assetjada. Afecta el seu rendiment acadèmic, pot causar depressió, malestar, pèrdua de gana, insomni, pèrdua d’autoestima o sentiments destructius.

A través d’aquesta xerrada, esperem crear un espai de reflexió perquè les famílies i la resta de la comunitat educativa puguem debatre sobre el fenomen de l’assetjament escolar. La Lola Montejo, mediadora i treballadora social de Tésera Mediació, Màster en Resolució de Conflictes, coach organitzacional i certificada en Pràctiques restauratives, dirigirà la jornada. Ens permetrà prendre consciència sobre el fenomen d’assetjament escolar i les dificultats en la convivència entre alumnes. També ens explicarà la importància de la col·laboració entre les famílies i l’escola per ajudar a la seva prevenció, permetent crear un debat on les famílies podem aportar el nostre punt de vista sobre com millorar-la.

Quan: DIMECRES 5 DE FEBRER a les 16: 30h a l’escola Catalunya.

Està dirigit a familiars adults de l’escola i a personal docent. Té una durada aproximada d’hora i mitja. S’ofereix servei de canguratge gratuït a aquelles famílies que ho necessiten (important indicar durant la inscripció).

És necessària la inscripció prèvia a través d’aquest enllaç.

Molt important: Si no podeu assistir després d’haver-vos inscrit prèviament, cal comunicar l’absència a pedagogica@afaescolacatalunya.cat. Us demanem que ho comuniqueu, especialment és important per controlar l’aforament i la contractació de personal per al servei de canguratge.

Esperem que la xerrada sigui del vostre interès.

Ens veiem el dia 5! Junts fem escola!

Comissió Pedagògica AMPA Escola Catalunya