LA MARATÓ 2021- Salut Mental

APUNTA’T A LA FESTA DE LA MARATÓ 2021!!!

Novament, l’AFA torna a organitzar la Festa de la Marató. És una de les nostres activitats preferides perquè ens permet fomentar valors essencials com la solidaritat i l’empatia.

Enguany, malgrat les restriccions COVID-19 que encara tenim, us proposem un pla ben engrescador, per a que passem una bona estona a l’hora que col·laborem amb la Marató.

Hem preparat una festa cultural, amb activitats adaptades a cada cicle educatiu que estan relacionades amb el fil conductor de la Marató: La Salut Mental.

La Festa serà el divendres 17 de desembre a partir de les 16:30h, i només hi participarà l’alumnat, respectant les normatives i restriccions vigents.

Un equip de voluntaris s’encarregarà de donar a l’alumnat un berenar especial * (donatiu 5€), i portar-lo a les aules concretes on es realitzaran les activitats.

El període d’inscripció és del 9 al 15 de desembre (cicle inicial i superior, abans del 13!!), a través del formulari que trobareu just a sota. Per a poder dur a terme les activitats es necessita un mínim de 5 estudiants inscrits (per nivell) i un màxim de 28 (també per nivell).

* Si teniu alguna al.lèrgia alimentària, poseu-vos en contacte amb la Núria de Menjador

CICLE INFANTIL (P3, P4 i P5):
Narracions pel benestar emocional.
CICLE INICIAL (1r i 2n):
Cine infantil clàssic dels nostres temps.

Els nens i nenes gaudiran d’una estona escoltant contes seleccionats per a l’ocasió.

Des de narracions molt conegudes com “El Monstre de Colors“, fins a d’ altres que sorprendran als nostres petits com “Les capses de la Berta” o “Todos con Vanesa”, i que en conjunt els ajudaran a conèixer les seves emocions i a gestionar-les adequadament.

Les narracions seran a càrrec d’ educadores i professionals del món de la literatura infantil, que faran servir diverses llengües i tècniques que agradaran molts als menuts i menudes.

Aquesta activitat acaba a les 18:15 aproximadament.

La pel·lícula “Del Revés” no requereix cap presentació; guanyadora de l’Óscar a millor pel·lícula d’animació al 2015, considerada una de les 100 millors del segle XXI per la BBC, i un títol que ja forma part de la història de moltes famílies.

En aquesta ocasió, gràcies al suport de Plataforma per la Llengua, els nens i nenes gaudiran de la versió en català d’aquest viatge fantàstic cap al fons de les nostres emocions.

Per a aquesta activitat és important apuntar-se abans del dilluns 13!
Todos con Vanessa
CICLE MITJÀ (3r i 4t):
Pel·lícules per aprendre a viure les emocions.
CICLE SUPERIOR (5è i 6è):
Ells i elles són protagonistes!

La distribuïdora Rita i Luca s’ha especialitzat en el cinema infantil, i disposa d’un catàleg ben assortit de pel·lícules i curtmetratges per a treballar la salut emocional, els valors i la diversitat.

Per a aquesta ocasió hem seleccionat dues pel·lícules distingides tant per l’alt valor pedagògic com artístic que tenen:
Ágata, mi vecina detective” i “La Revolta dels contes” (nominada als Premis Oscar 2018).

Com a complement, els nens també miraran el curt de La Marató 2021

La Plataforma per la Llengua ens ofereix una fantàstica oportunitat de treballar l’expressió de les emocions a través d’un Taller de Teatre.

Els estudiants es posaran a la pell d’uns personatges i compartiran les seves emocions. Així, a partir de l’experiència d’aquestes situacions imaginades, treballaran l’autoconcepte i la relació amb l’altre, claus per a ser millors persones.

El teatre, com totes les arts, és una eina imprescindible en una societat cohesionada i amb salut mental.

Per aquesta activitat és important apuntar-se abans del dilluns 13!!!

¿Com ajudem a la marató?

La festa de la maratò la fem entre totes, amb la vostra participació i el vostre donatiu. El donatiu és de 5€ per alumne i els diners recollits es destinaran a la Maratò.  Per la recollida dels diners estem buscant voluntaris de classe que s’encarreguin de fer aquesta tasca i que desprès ens la donim a l’AFA. Us anirem informant de qui és l’encarregat/a per classe.

¿Com anirà la tarda?

Un equip de voluntaris s’encarregaran de recollir als alumnes  de les seves aules a la sortida de la classe (ja tenim en compte que algunes classes acaben a les 16:15 i d’altres 16:30). Aquest equip de voluntaris s’encarregarà d’acompanyar als nens i nenes durant l’activitat, és a dir donar-lis un berenar ben especial i ajudar-los en l’activitat que faran.

Els horaris de recollida seran 18:15 per els de infantil i resta 18:45. No obstant el dimecres 15 de desembre s’enviarà un mail confirmant portes de sortida i els horaris de sortida.

Altres

Necessitem voluntaris per acompanyar als nens i nenes en les activitats,si com a mare/pare/tutor vols participar, pots enviar un mail a festes@afaescolacatalunya.cat

Qualsevol dubte, ens podeu escriure un mail a info@afaescolacatalunya.cat. I espereu altres sorpreses que tenim preparades per col·laborar amb la Festa de La Marató.

IMATGE CREADA PER VOLUNTARIS DE 4rt ESO DEL INSTITUT IES VALLÉS DE SABADELL – Moltes gràcies per la vostra col.laboració