Menjador

L’espai del migdia dona continuïtat a la tasca educativa de l’escola i té com a objectiu integrar, als vostres fills/es, una alimentació nutricional equilibrada, alhora que treballa, afavoreix i transmet valors higiènic-alimentaris i socials per a una bona relació entre iguals i monitors/es. 

Els menús els elabora mensualment un dietista, seguint les pautes que marca l’Agència de Salut Pública de Catalunya i consensuats amb la Comissió de Menjador de l’AFA.

Aquests menús es realitzen tenint en compte les diferents temporades amb l’objectiu de prioritzar els aliments de proximitat i km 0.

S’elaboren menús especials pels alumnes que tinguin alguna intolerància, al·lèrgia, malaltia o per aspectes culturals diversos.

Monitaula respectarà en tot moment el gramatge en les racions segons el que marca el Departament tenint sempre en compte l’edat de l’alumne.

Tots els alumnes podran repetir de plat un cop hagin menjat el primer i el segon plat, assegurant-nos d’aquesta manera que tots els usuaris del servei fan la ingesta correcta de tots els plats.

En cas d’utilitzar el servei de menjador us demanem, per una bona organització, funcionament i seguretat, que respectem les normes de sortida. No sortirà cap nen/a fora de l’horari marcat.

Podeu consultar els menús mensuals en el següent apartat:

Inscripcions

Per a inscriure els vostres infants al servei de menjador podeu consultar el següent enllaç:

IMPORTANT: Per tal de poder fer ús del servei de menjador no s’ha de tenir cap pagament pendent del curs passat.

Preu menú 2024-2025

El preu per dia del menú varia en funció de si es consideren fixos o esporàdics:

Alumnes fixos

Es queden al menjador un mínim de 3 dies per setmana durant tot el curs (sempre els mateixos dies).

7,25 €

Alumnes esporàdics

Es queden al menjador menys de 3 dies a la setmana, més de 3 dies a la setmana però no sempre els mateixos dies o només dies solts.

7,98 €

Quotes 2024-2025

El pagament del servei de menjador és prorratejat de setembre a maig. El prorrateig vol dir que es compten els dies lectius de setembre a maig sense comptar els festius i es divideixen pels 9 mesos. Això fa que sempre sigui el mateix import. Si us doneu de baixa del servei fix i més endavant us doneu d’alta es comptarà com a esporàdic. Juny se us comptabilitza per dies. 

Aquest curs les quotes de menjador són:

QuotesSetembreD’octubre a maigJuny
Fix 5 dies/setmana101,50 €133,21 €101,50 €
Fix 4 dies/setmana81,20 €106,39 €81,20 €
Fix 3 dies/setmana60,90 €82,74 €60,90 €
Llistat de preus orientatiu. Els preus estan pendents d’actualitzar pel curs 2024-2025.

Forma de pagament

El pagament és mensual a inici del mes en curs, i es pot fer a través de les següents modalitats:

Rebuts amb domiciliació bancària

De l’1 al 5 de cada mes.

Pagament en efectiu

De l’1 al 5 de cada mes.

Horari: de 9:15H a 9:30H. Heu de passar per coordinació i fer l’abonament del mes. El pagament efectiu es realitzarà per la porta pati de l’AFA. Els pares/mares esperaran per torns i mantenint sempre la distància de seguretat a fora el pati per ser atesos. Venda de tiquets pels alumnes eventuals diàriament.

  • Pagament en efectiu a l’escola: de l’1 al 5 de cada mes.
  • Horari: de 9:15 h a 9:30 h.
  • Heu de passar per coordinació i fer l’abonament del mes.
  • El pagament efectiu es realitzarà per la porta pati de l’AFA.
  • Els pares/mares esperaran per torns i mantenint sempre la distància de seguretat a fora el pati per ser atesos.
  • Venda diària de tiquets pels alumnes esporàdics.

Absències

Generals

Es consideren absències generals dels alumnes fixos els següents casos:

  • Dies de colònies: Es retornarà el 100% de la quota per dia.
  • Dijous Gras (cursos de 3r a 6è): Es retornarà el 100% de l’import.
  • Jornades intensives: Exceptuant la de juny, per exemple, l’últim dia de classes abans de Nadal o Setmana Santa, si es decideix no fer ús del servei de menjador, es retornarà la part proporcional.
  • Activitats especials: Pastorets de 6è, jornades esportives 6è i musicals 5è i 6è. En aquests casos, el servei de menjador segueix funcionant com qualsevol altre dia per la resta de cursos.
  • Tancament per força major: Si es produeix un tancament per força major (pandèmia o altres), es retornaran 3 € per cada dia de servei no gaudit durant la setmana immediatament següent al dia de l’aturada, i el total dels dies restants del mes sense servei utilitzat. L’abonament es farà retornant els diners o compensant-los en el primer pagament després de la represa del servei. La forma de retorn dels diners serà igual per a tots els usuaris, sense diferències ni excepcions.
Específiques de l’infant

Es consideren absències específiques d’alumnes fixos els següents casos:

  • Absència per malaltia o altres motius: Cal que la família comuniqui l’absència a la coordinadora de Monitaula abans de les 10:30 h del dia en qüestió. Es descomptaran 3 € de l’import mensual en concepte de matèria primera. Si no es comunica o es fa després de les 10:30 h, es passarà el rebut sencer.
  • Renúncia al pícnic de les sortides: Cal que la família comuniqui la renúncia a la coordinadora de Monitaula 2 dies abans del dia de la sortida.
  • Jornada intensiva: Durant els períodes de jornada intensiva de juny, en cas de no fer servir el servei caldrà comunicar-ho amb 15 dies d’anticipació a la coordinadora de Monitaula. Sinó, es cobrarà el menú com a absència.

Contacte de la coordinadora de menjador (Núria García) per comunicar absències específiques: 645 16 39 31 via WhatsApp (sense horari) o trucada de 9:30 h a 11:30 h (fins les 10:30 h en cas d’absència en el mateix dia).

Comunicació amb les famílies

S’entrega un informe a les famílies amb l’explicació dels hàbits treballats i l’evolució del seu fill/a dins el menjador.

Sempre que ho desitgeu, avisant amb antelació a la coordinadora, podeu parlar amb el monitor/a del vostre fill/a.

Pels alumnes d’Infantil i3, a inici de curs s’entrega un informe diari on es detalla el comportament del vostre fill/a davant l’àpat del dia i dins del menjador. Aquest informe s’entrega fins l’adaptació de l’infant al servei de menjador, durant el primer trimestre. A partir del segon trimestre, s’entrega un informe sempre que hi hagi algun motiu que calgui notificar, per exemple: “no ha menjat res”, “no ha dormit”., …… Sempre i quan hi hagi una incidència a destacar es fa saber als pares i mares del nen/a 

Quan hi hagi una incidència a destacar, es farà saber a les famílies del nen/a.

Contactes

Contactar amb la coordinadora de menjador (Núria García)

Per comentar absències puntuals, règims, o qualsevol altra informació que cregueu necessària pel bon funcionament del menjador: 645 16 39 31 via WhatsApp sense horari o trucada de 9:30 a 11:30h.

També podeu fer servir l’e-mail menjadorcatalunya33@gmail.com.

Comentaris sobre el servei de menjador

Per a qualsevol comentari, suggeriment o queixa que les famílies vulgueu fer sobre el servei de menjador, podeu omplir el següent formulari.

No es considerarà cap comentari que no segueixi aquest format.

Contactar amb la Comissió de Menjador

Per a contactar amb la Comissió de Menjador per qualsevol altre tema, podeu escriure un correu a extraescolars@afaescolacatalunya.cat. Només s’atendran les famílies sòcies de l’AFA.

Equip de servei de menjador

L’equip del servei de menjador i espai de migdia està format per un cuiner i dos ajudants de cuina, 15 monitores i monitors de menjador i per la coordinadora de servei Núria García.

Tot el personal compta amb la titulació de Monitor de Lleure i Certificat de Manipulació d’Aliments i Prevenció de Riscos. A més, Monitaula ofereix formació obligatòria anual a tot el seu personal d’acord a les necessitats actuals amb l’objectiu de millorar i oferir el millor servei, centrant-se en la cuina de proximitat i ecològica i en les dietes especials.

Dietista: Robert

El dietista de l’empresa elabora els menús que posteriorment el cuiner i la comissió de menjador revisa i dona el seu vist i plau.

Cuinera: Sara

Cuinera amb experiència treballant a cuines de col·lectivitats.

La cuinera s’encarrega de fer les comandes als proveïdors donats d’alta i del seguiment de tota la matèria primera un cop arriba a la cuina, així com de rebutjar tota la matèria primera que arribi en mal estat.

Supervisa i controla tots els registres, APPCC, necessaris pel bon funcionament de la cuina.

S’encarrega de l’elaboració dels menús especials que hi pugui haver.

Ajundants de cuina: Juan Carlos i Wilquin

S’encarreguen de la neteja del menjador.

Supervisor de l’empresa: Jose

La Sara és l’encarregada d’organitzar i supervisar les funcions de la cuina i del seu personal juntament amb en Jose, supervisor directe de l’empresa, la Carla i la Roser (inspectora de sanitat) i Monitaula.

Supervisora de cuina: Carla

Gràcies a la supervisió de la Carla a la cuina, fem una revisió de tots el registres per tal que estiguin al dia i es prenguin correctament. Si fos el cas es comenten les millores a dur a terme.

Organització per cursos

La capacitat del menjador de l’escola és d’uns 125 nens/es, mentre que la mitjana d”infants usuaris del servei és d’uns 295. És per aquest motiu que es fan dos torns al menjador:

Primer torn: a les 12:30 h

Els nens i nenes d’i3 i i4 dinen a les seves pròpies aules, mentre que i5, 1r i 2n ho fan al menjador.

Segon torn: a les 13:45 h

Els nens i nenes de 3r, 4t, 5è i 6è de Primària dinen al menjador.

Funcionament del menjador pels infants de 3 anys

A les 12:15 h anem a les classes i passem llista als nens/es que es queden al menjador. Rentem mans i, un cop netes, tornem a la classe i s’asseuen a la seva cadira, on servirem el dinar. 

Durant l’estona de dinar els monitors/es treballen hàbits alimentaris i socials adequats per aquest espai i per la seva edat. 

Després de dinar anem al lavabo per tal de poder fer la migdiada. Els nens/es disposen d’una hora per poder dormir i tornar a la classe relaxats. Dormen a la mateixa classe amb matalassets.

A les 14:30 h quan es desperten els nens/es anem al lavabo i tornem a l’aula, on esperem a les mestres per tal de començar les classes. Mentre esperem que arribin les mestres els monitors/es expliquen contes, canten cançons i/o fan jocs tranquils per la seva edat.

Material necessari
  • 1 pitet marcat amb el seu nom que cada dia posem a la seva bosseta per tal que el retorneu net a l’endemà. Us agrairíem que el pitet fos amb una goma per tal de facilitar el funcionament.
  • Qui faci servir bolquers els haurà de portar de casa per setmanes o portant un paquet.
  • Aquells que facin servir xumet caldria que en portessin un per deixar-lo a l’escola.
  • Us agrairíem que el calçat dels vostres fills/es fos sense cordons per tal de facilitar i potenciar l’autonomia dels nens/es. 

Control durant l’hora del pati

El pati es divideix en diferents seccions per tal d’oferir una vigilància més acurada i així desenvolupar les activitats o joc lliure amb millor benestar per a tots.

Durant l’estona del pati, sempre que sigui posible, es faran activitats dirigides per als més petits.